Teksten leren (8 nov.)

Hoi allemaal,

Het is al weer heel lang geleden dat ik wat van me heb laten horen. Maar door zo'n gezellige familiedag van Turner Contact Nederland voel ik toch weer een behoefte om te schrijven.

Want ik begreep van papa, dat hij iets had verteld over mij. Iets over hoe ik probeer te leren. En wellicht is dit voor anderen ee goede tip.

Wat is er aan de hand. Regelmatig moet ik langere stukken tekst leren. En soms zijn dat ook nog teksten, die ik niet eens helemaal begrijp. Maar toch moet ik er dan tegenaan.

Nu heb ik een zus, die mij kan helpen. Want zij kan goed tekenen. En zij maakt dan van de tekst een soort schilderij. En aan de hand van dat schilderij leer ik de tekst uit mijn hoofd. Dan heb ik de plaatjes in mijn hoofd, en dan ben ik al eerste klaar in de klas om de hele tekst op te schrijven.

Voorbeeld? Gelijk maar een hele ingewikkelde; een tekst uit de Bijbel die ik moest leren.

Ziet, Ik zende Mijn engel, die voor Mijn aangezicht den weg bereiden zal; en snellijk zal tot Zijn tempel komen die Heere, Dien gijlieden zoekt, te weten de Engel des verbonds, aan Denwelken gij lust hebt; ziet, Hij komt, zegt de HEERE der heirscharen.


Laten we eerlijk zijn; niet echt een tekst die gemakkelijk uit het hoofd te leren is.

Maar nu met het schilderij:

               


Dit kun je dus op heel veel dingen gebruiken. Sommige mensen leren iets veel gemakkelijker, als er een beeld van te maken is. Succes als je het kunt gebruiken!

Liefs,
Lieke

Reacties

Anoniem zei…
Goede tip van papa !
Je zus kan zeker goed en mooi tekenen.
Hoe was de familiedag van TCN ? Heb je het leuk gehad ?

Groetjes Esther