Ik leer anders (11 apr.)

Hoi,

Weten jullie nog, dat ik jullie vertelde over hoe ik een moeilijke tekst uit mijn hoofd heb geleerd? Ik heb er toen ook een blog over geschreven. Dat is al weer een paar maanden geleden.

Vanaf die tijd is dit onderwerp op mijn school besproken en bekeken. Erg mooi was het om te zien dat de begeleiding dit heeft opgepakt. En nog veel meer. Mijn eigen meester mocht een cursus gaan doen om te kijken of hij mij (en daarna ook wellicht andere kinderen) hier verder mee kan helpen.


En vandaag is de meester met mij begonnen om mij aan te leren hoe ik dat denken in plaatjes kan gaan gebruiken om mijzelf dingen aan te leren. Of dit gaat lukken en of dit mij gaat helpen, dat is natuurlijk nog niet zeker, maar ik ben zo blij dat ik op deze school zit, en dat de jufs en meesters zo veel doen om mij verder te helpen! Echt top!

Het lijk me goed, dat ik jullie wat meer vertel over wat ik met dit onderwerp allemaal ga doen. En hoe mijn hersens blijkbaar lijken te werken. Is dit iets dat bij mijn syndroom van Turner hoort? Dat is maar helemaal de vraag. Want wat gebeurt er gisteren?

Het was de eerste keer, dat ik met de meester aan de slag ging. En één van mijn ouders was ook uitgenodigd om hier bij te zijn. Mijn vader had tijd, dus hij kwam ook naar school.

Toen de meerster wat bij mij ging uitproberen, ontdekte mijn vader, dat hij hetzelfde dacht in zijn hoofd, als ik. Hij begreep niet, waarom de meester zo moeilijk deed.... Kortom, misschien heb ik deze afwijkende gave wel van mijn vader. En waar hij het dan weer van heeft........ ?????

Gisteren heb ik in mijn gedachten kamertjes gemaakt. Kamertjes waar ik alle letters in heb opgeschreven. Ik heb in mijn gedachten een beeld gemaakt van het hele alfabet op de muur. En als ik nu een moeilijk woord op die manier ook op die denkbeeldige muur schrijf, dan kan ik ook heel makkelijk het woord achterstevoren spellen. Dus R - U - E- F - F - U - A - H - C is heel duidelijk iemand die achteruit rijdt......

Nou, zo gaan we volgende week weer verder. Ik zal proberen hier elke keer wat over te schrijven. Want wellicht zijn er onder jullie ook wel, die zo denken.

Wil je hier meer over weten? Kijk dan ook maar eens op ikleeranders.nl 

Lief,
Lieke

Reacties